tak malukah kita?

Posted by Unknown On Sunday, May 08, 2011 0 comments

salam

sebelum aku start siapkan tutorial math aku yg TERpostponed since hari Jumaat, aku nak story sikit pasal 1 isu yang aku rasa rakyat Malaysia yang muslim n mu'min patut ambil tahu

bermula 1 Jun 2011, Badminton World Federation(BWF) akan kuatkuasakan peraturan baru. Regulation that orders all female players to wear skirts which means that shorts will be banned for these players. Yang menjadi masalah sekarang bukannya BWF @ rules ni tapi sikap Badminton Association Malaysia(BAM) yang langsung tak membantah walau sekelumit malah terang-terangan bersetuju dgn BWF

tak terfikirkah sensitiviti  rakyat Malaysia yang benar beragama Islam (even ramai je yang tak kisah) berkenaan hukum-hakam menutup aurat? presiden BAM sendiri orang Melayu Islam. penaung BAM pun orang Melayu Islam (kalau korang tahu siapa yang aku maksudkan la).

then semalam keluar 1 statement dari BWF yang rules ni maybe tak akan jadi kenyataan sebab dibantah oleh China, Indonesia n Scandinavian countries..yes, apa yang korang baca tadi tu bukan aku silap tulis @ mata korang salah baca. tahu tak apa negara Scandinavia ni? they are northern european countries macam Sweden, Denmark, Finland, Norway. Negara bukan Islam yang tak setuju. ape kes ni?

aku malas nak ulas panjang, korang boleh fikir n decide sendiri pandangan korang. azan zohor pun dh berkumandang. aku nk g solat then bersiap pergi kelas bahasa arab pukul 2.

salam

p/s: tak siap gak tutorial math aku..haish

0 comments:

Post a Comment