PENYAKIT

Posted by Unknown On Thursday, July 22, 2010 0 comments

salam

hari ni aku nk ckp sket psal penyakit. penyakit ni ade byk. ade penyakit berjangkit, penyakit tak berjangkit, penyakit ntah berjangkit ntah tidak n tak berjangkit bukan penyakit. hahaha. maen2 je. tapi topik aku mmg serius, as serious as myself!!!

sakit ade byk cabang. ade sakit2 bdn, sakit otak n sakit hati. yg aku nk highlight kt sini is sakit hati. bkn hati rasa sakit kne cucuk ngan ngan pisau pas2 cucuk balik sape2 yg cucuk tdi. n bkn gak sakit hati sbb kne virus @ barah hati ke. ni penyakit hati like sombong, hasad dengki n so on.

aku xnak citer psal sombong2 sume 2 tp aku nk tulis psal dengki. correct me if i'm wrong, islam xbagi dengki2 ni. especially dengki yg jhat2 nih. somehow, klau dengki dlm pelajaran dibolehkan as long as kita xbuat ape2 yg xelok. cm dengki org lain dpt result exam lg elok ke, dpt further studies kt tmpt2 yg best ke. at least kita leh usaha 2 get the same thing 4 ourselves.

sbnrnye, aku skang ni mmg sgt2 dengki ngan kwn2 aku. mostly yg dpt scholarship n g oversea la. pas2 ade gak yg leh g mid-east nun. yg nk g mid-east, of coz la kne blaja bhsa arab. yg ni yg aku plg dengki skali. dorg bkn saje leh blaja bhsa arab ammiah, kt mid-east nanti dorg leh ckp arab slalu. n they will get better at it!!! mmg best klau dpt ckp byk bhsa.

aku start dengki ni ble tgk kt fb (damn u,fb!!!) dorg post, komen2 dlm bhsa arab. tmbh2 gne ammiah lak. hish, mmg xpuas hati tol. xpuas hati sbb aku xdpt blaja skali ape yg dorg dpt blaja. n 4  ur info, arab ammiah ni laen sikit dari arab fushah coz dia lebih kurg cm bhsa pasar kita la. yg slalu kita blaja 2 arab baku. tp xpe la,    ade la hikmah bnde ni sume. qada' n qadar Allah

thats all 4 tonite. nk tdo, kang bgu lmbt lak esok pagi. dh la pagi tadi aku TERescape klas physics, semlm tdo lmbt pnye psal la.
salam

p/s: gudluck utk sume2 kwn2 yg dh nk fly g mid-east esp bdk2 jpa
p/p/s: bwak blk minah arab utk aku ek..haha~

0 comments:

Post a Comment